Του Ιακώβου Πέτρου
Με την απόφαση 3021/19/84-μα («Έναρξη έκδοσης δελτίων ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, μορφότυπου ID-1», ΦΕΚ Β’ αρίθμ. 5328, της 07.09.2023) του υπουργού προστασίας του πολίτη, ορίστηκε η 25η Σεπτεμβρίου 2023 ως η ημερομηνία έναρξης της έκδοσης των νέου τύπου δελτίων ταυτότητας Ελλήνων πολιτών.
Το νέο δελτίο ταυτότητας περιέχει το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κύκλωμα (chip) αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων RFID (Radio Frequency Identification), είναι κατασκευασμένο από πολυκαρμπονικό υλικό και είναι μορφοτύπου ID1, τύπου πιστωτικής κάρτας, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ICAO και τις νομικές υποχρεώσεις της χώρας.
Το RFID εκπέμπει έναν μοναδικό κωδικό αναγνώρισης, όταν ενεργοποιηθεί από μία εξωτερική συσκευή, και χρησιμοποιεί ραδιοκύματα για την ασύρματη μετάδοση των δεδομένων που έχουν αποθηκευτεί σε αυτό.
Η τεχνολογία του ολοκληρωμένου κυκλώματος RFID έχει εγείρει πολλές ανησυχίες στην πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών, όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής, λόγω της δυνατότητας παρακολούθησης ατόμων χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Μέχρι να φτάσουμε στον ορισμό της ημερομηνίας έναρξης της έκδοσης του νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, που είδαμε πιο πάνω, υπήρξε μία νομική κλιμάκωση (η οποία προφανώς έχει σχέση με RFID).
Τα βασικά βήματα αυτής της κλιμάκωσης ήταν τα εξής:
1) Με την παράγραφο 3.1 του άρθρου 3 της απόφασης 8200/0-297647 («Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών», ΦΕΚ Β’, αρίθμ. 1476, της 27ης Απριλίου 2018) των αναπληρωτών υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, ορίζεται ότι στη Ζώνη 1 της νέας ταυτότητας θα υπάρχει το σήμα του ICAO (International Civil Aviation Organization - Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας) για την ύπαρξη του ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού κυκλώματος RFID.
2) Με τα άρθρα 1 και 2 της υπουργικής απόφασης 8200/0-181623 («Τεχνικές Προδιαγραφές νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών», ΦΕΚ Β’, αριθμ.1357, της 19ης Απριλίου 2019), ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές της νέου τύπου ταυτότητας, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως απόρρητες.
3) Με την τροποποιητική παράγραφο 4 του άρθρου 1 της απόφασης 8200/0-109568 («Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8200/0-297647/10.4.2018 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» - Β’ 1476», ΦΕΚ Β’, αρίθμ. 824, της 17ης Φεβρουαρίου 2023) των υπουργών Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, ξεκαθαρίζεται ότι «θα δύναται να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο (RFID)».
Κατά συνέπεια, οι ανησυχίες των πολιτών για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής από τις δυνατότητες καταγραφής πληροφοριών στο RFID είναι δικαιολογημένες, έχουν βάση, διότι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ποια στοιχεία θα αποθηκευτούν σε αυτό και από ποιους θα αποφασιστούν, αφού αυτά θα είναι απόρρητα, όπως είδαμε πιο πάνω.
Αρκετοί Έλληνες πολίτες, παρακινούμενοι από κάποια κέντρα, άρχισαν να τρέχουν στα αστυνομικά τμήματα για να προλάβουν να εκδώσουν ταυτότητες «παλαιού τύπου», με τη λογική ότι μπορούν να παρακάμψουν τις νέου τύπου ταυτότητες με το RFID.
Φυσικά, οι παρακινούμενοι αυτοί πολίτες μπήκαν μάταια σε αυτήν τη διαδικασία, καθώς με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό υποχρεωτικά σε τρία χρόνια, τον Αύγουστο του 2026, δεν θα ισχύει κανένα παλαιού τύπου δελτίο ταυτότητας, αφού δεν θα τηρεί τις τεχνικές προδιαγραφές, και άρα όλοι θα υποχρεωθούν να έχουν το δελτίο νέου τύπου ταυτότητας με το RFID.
Εντωμεταξύ, λίγες μέρες πριν ξεκινήσει και επίσημα η διαδικασία έκδοσης των νέου τύπου ηλεκτρονικών ταυτοτήτων από τα αστυνομικά τμήματα της χώρας, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ), αφού συνεδρίασε επι διήμερο, κατέληξε και διευκρίνισε το αυτονόητο: «Σε κάθε περίπτωση η κρίση για τη νομιμότητα της αστυνομικής ταυτότητας ανήκει στη δικαιοδοσία της δικαστικής εξουσίας της χώρας, που ήδη αποφάνθηκε, και αφορά ένα διοικητικής φύσεως ζήτημα των σχέσεων Κράτους και πολίτη».
Επιπρόσθετα όμως, με τη δογματική αντίληψη που τη διακρίνει, η ΔΙΣ χαρακτήρισε ως «παραθρησκευτικές αντιλήψεις» όσες απόψεις ή επιφυλάξεις υπάρχουν στους Έλληνες πολίτες γύρω από τις νέες αστυνομικές ταυτότητες.
Θεώρησε δε, ότι έχει παραθρησκευτική αφετηρία η χρήση φράσεων περί «ηλεκτρονικού φακελώματος» που επιβάλλει η «Νέα Τάξη Πραγμάτων» και η «παγκοσμιοποίηση», αθωώνοντας όλους αυτούς τους πολιτικούς που στο παρελθόν μιλούσαν με τόση θέρμη για Παγκοσμιοποίηση και Νέα Τάξη Πραγμάτων…
Επίσης, η ΔΙΣ ζήτησε από όλους να έχουν εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και τους υπεύθυνους Ποιμένες της, οι οποίοι γρηγορούν, όπως είπε, για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη ζωή των πιστών!
Η στάση της ΔΙΣ στο θέμα των νέων ταυτοτήτων είναι αντιφατική και περίεργη.
Αντιφατική, διότι ενώ στο κείμενο καταλήγει να θεωρεί το θέμα διοικητικής φύσεως ζήτημα που αφορά τη σχέση Κράτους και πολίτη, εντούτοις παίρνει σαφή θέση επ’ αυτού και μάλιστα δηλώνει ότι μελετάει το θέμα σε όλες του τις προεκτάσεις και θα επανέλθει σε αυτό σε μελλοντική έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας!
Περίεργη, διότι η ΔΙΣ δεν έχει πάρει καμία θέση σε πολύ σοβαρότερα θέματα, όπως η φτωχοποίηση των πολιτών ή η μεταβίβαση των κόκκινων δανείων, με αφανείς διαδικασίες, από τις συστημικές τράπεζες στα σκοτεινά funds των δολίων συμφερόντων. Ήδη πολλοί έχουμε γίνει μάρτυρες σε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, με τους οποίους έχουν βγάλει από τα κατασχεμένα σπίτια τους, δια της βίας και χωρίς κανένα έλεος, τους Έλληνες πολίτες.
Για ποιους λόγους, λοιπόν, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κλείνει τα μάτια και τα αυτιά της σε τόσο πολλά και πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν τη ζωή των Ελλήνων πολιτών;
Η τεχνολογία είναι ένα εργαλείο που πρέπει πάντα να χρησιμοποιείται υπέρ του πολίτη. Άρα, το πρόβλημα δεν είναι ο τύπος της ταυτότητας, αλλά ποιος θα ελέγχει τις πληροφορίες των πολιτών και πώς μπορούν αυτές να χρησιμοποιηθούν υπέρ ή κατά αυτών.
Είναι γεγονός ότι οι Έλληνες πολίτες έχουμε ανάγκη από μία υπεύθυνη και ιδανική Ελληνική πολιτεία, στην οποία η διαχείριση των πληροφοριών θα είναι σε χέρια ανθρώπων και θα λειτουργεί μόνο για τη διευκόλυνση της ζωής και της ασφάλειάς μας.
Μια τέτοια ιδανική πολιτεία δεν μπορεί να τη δομήσει κανένα κόμμα, που κομματιάζει τους πολίτες και τους θέτει σε παραταξιακή αντιπαλότητα μεταξύ τους, όπως έχει αποδειχθεί εδώ και πολλές δεκαετίες.
Μόνο ο πολιτικός φορέας του Έθνους, η «Ελλήνων Συνέλευσις», μπορεί να το διασφαλίσει αυτό, με όλες τις απτές αποδείξεις - οικονομικές, πολιτικές και δικαίου.
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΔΙΑ:
Α) ΤΗΝ ΟΛΟΣΧΕΡΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Β) ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Γ) ΤΗΝ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΙΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΔΙΑ:
Α) ΤΗΝ ΟΛΟΣΧΕΡΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Β) ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Γ) ΤΗΝ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΙΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Α) ΤΗΝ ΟΛΟΣΧΕΡΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Β) ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Γ) ΤΗΝ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΙΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ.
Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΑΠΛΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΟΜΙΚΑ ΑΡ. ΠΡ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ 6199/2015
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΓΜΕΝΗ.ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΩΘΕΙΤΕ...Η ΕΛΛΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου